1. Despre instituție
1.1. LEGISLAȚIE PRIVIND ORGANIZAREA ȘI FUNCȚIONAREA INSTITUȚIEI
- Decretul Regal nr. 2978 din 6 aprilie 1913, publicat în M.O. al Regatului României nr.12/13.04.1913
- Legea nr. 1/2011 a educației naționale
- Legea învățământului superior
- Nomenclatorul domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare, cifra de școlarizare
- Metodologia de alocare a fondurilor bugetare pentru finanțarea de bază și finanțarea suplimentară a instituțiilor de învățământ superior de stat din România
- Metodologii și standarde privind evaluarea externă a programelor de studii
1.2. CONDUCERE
1.3. ORGANIZARE
1.3.1. Regulamente de organizare și funcționare
a) Generale
- Carta universitară
- Regulamentul de organizare și funcționare (Anexă la HS nr. 224/13.12.2023)
- Regulamentul intern
b) Etică
c) Alegeri
- Regulamente de alegeri pentru structurile și funcțiile de conducere (cadre didactice și studenți)
d) Studenți
- Codul drepturilor și obligațiilor studenților la nivel de universitate (Cap. XIV Carta ASE)
- Regulamente
- Regulamentul privind activitatea didactică pentru studiile universitare de licență
- Regulamentul privind activitatea didactică pentru studiile universitare de masterat
- Regulamentului instituțional privind organizarea și desfășurarea studiilor universitare de doctorat
- Regulamentul privind admiterea și activitatea didactică în Anul pregatitor de limba română pentru cetățenii străini
- Metodologie privind acordarea burselor și a altor forme de sprijin social pentru studenții de la învățământul cu frecvență
- Metodologie privind cazarea studenților în căminele Academiei de Studii Economice din București
e) Desfășurarea examenelor
- Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la programele de studii universitare de licență
- Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la programele de studii universitare de masterat
- Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la programele de studii universitare de doctorat
- Regulamentul privind organizarea și desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor universitare de licență
- Regulamentul privind organizarea și desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor universitare de masterat
- Regulamentul privind organizarea și desfășurarea examenului de finalizare a programului de studii Anul pregatitor de limba romană pentru cetățenii străini (capitolul IX)
f) Angajați
- Regulamentul intern privind drepturile și obligațiile personalului didactic și de cercetare (Cap. XIII din Carta)
- Regulamentul intern privind drepturile și obligațiile personalului nedidactic (Cap. III din Regulamentul intern)
- Metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor didactice vacante din cadrul Academiei de Studii Economice din București
- Metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor de cercetare – dezvoltare din cadrul organigramei Academiei de Studii Economice din București
- Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic din cadrul Academiei de Studii Economice din București
- Metodologia pentru evaluarea periodică a calității personalului didactic și de cercetare din cadrul Academiei de Studii Economice din București
- Metodologia pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale anuale ale personalului didactic auxiliar și nedidactic din cadrul Academiei de Studii Economice din București
- Contractul colectiv de muncă
1.3.2. Organizarea instituției
1.3.3. Structura instituției
- Lista structurilor de conducere și consultative (senat, comisia etică, CSUD)
1.3.4. Lista și datele de contact ale instituțiilor care funcționează în subordine/ coordonare
1.3.5. Carieră
1.4. PROGRAME ȘI STRATEGII
1.5. RAPOARTE ȘI STUDII
1.5.1. Rapoarte
- Raport anual al rectorului
- Raportul anual al comisiei de etică universitară referitor la situația respectării eticii universitare și a eticii activităților de cercetare
- Raportul privind evaluarea cadrelor didactice de către studenți
- Rapoarte anuale de audit
1.5.2. Studii
În cadrul acestei secțiuni, vor fi publicate toate studiile realizate de ASE din resurse proprii, subcontractare sau din surse externe, în scopul creșterii cunoașterii sociale în domeniul respectiv.
2. Informații de interes public
2.1. SOLICITAREA INFORMAȚIILOR DE INTERES PUBLIC
- Legea nr. 544/2001 accesul la informațiile de interes public
- H.G. 123/2002 normele de aplicare a Legii 544/2001
- Legea reutilizării informațiilor din instituțiile publice
2.1.1. Numele și prenumele persoanei responsabile de primirea solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001 precum și datele de contact
- Elena Simona Pleșea – Biroul Relații cu Publicul
- E-mail: simona.plesea@ase.ro
- Tel. 021.319.19.00 int. 432/536
2.1.2. Formular pentru solicitare în baza Legii nr. 544/2001
2.1.3. Modalitatea de contestare a deciziilor și formulare pentru reclamații administrative
2.1.4. Rapoartele anuale de aplicare a Legii nr. 544/2001
2.2. BULETINUL INFORMATIV AL INFORMAȚIILOR DE INTERES PUBLIC
- Conține lista cu informațiile cerute de Legea 544/2001, cu trimiteri (link-uri) către informațiile publicate deja în diverse secțiuni, reprezentînd o situație centralizată a acestora, în sensul creșterii accesibilitatii informațiilor
2.3. BUGET
2.3.2. Situatia plăților (execuție bugetară)
2.3.3. Situația drepturilor salariale și a altor drepturi prevăzute de acte normative cu un caracter special (drepturile de natură salarială stabilite potrivit legii, pe categorii de funcții pentru personalul instituției, precum și alte drepturi prevăzute de acte normative cu un caracter special).
2.4. BILANȚURI CONTABILE (https://economic.ase.ro/situatii-financiare/)
2.5. ACHIZIȚII PUBLICE
2.5.1. Programul anual al achizițiilor publice
2.5.2. Centralizatorul achizițiilor publice – se va publica o situație trimestrială actualizată în consecință referitoare la contractele de achiziții publice și execuția acestora, cu o valoare de peste 5,000 euro (https://achizitiipublice.ase.ro/)
2.6. DECLARAȚIILE DE AVERE ȘI DE INTERESE ALE PERSONALULUI INSTITUȚIEI PUBLICE
2.7. MODELELE DE CERERI/FORMULARE TIPIZATE pe care instituția le solicită a fi completate de către persoanele fizice, în scopul soluționării unor cereri
3. Contact
3.1. DATELE DE CONTACT ALE AUTORITĂȚII
- Relații cu presa; persoana desemnată, date de contact (comunicare@ase.ro)
3.2. PROGRAMUL DE AUDIENȚE AL PERSONALULUL CU FUNCȚII DE CONDUCERE
3.3. PETIȚII
- Adresa pe care pot fi transmise electronic petițiile: petitie@ase.ro
4. Integritatea instituțională
- Codul etic și de deontologie universitară
- Lista cuprinzând cadourile primite, potrivit Legii nr. 251/2004 și destinația acestora
- Mecanismul de raportare a încălcărilor legii
- Declarația privind asumarea unei agende de integritate organizațională
- Planul de integritate al instituției
- Un raport narativ referitor la stadiul implementării măsurilor atât în prevăzute în Strategia Nationala Anticorupție, cât și în planul de integritate al instituției
- Situația incidentelor de integritate, precum și o prezentare succintă a măsurilor adoptate pentru remedierea aspectelor care au favorizat producerea incidentului
- Studii/cercetari/ghiduri/materiale informative relevante